Friday, May 14, 2010

Kiedy technologia Microsoftu jest włączana do CSS3

Ile razy czytam o nowych standardach webowych tylko wciąż na mojej twarzy pojawia się grymas gdy zadaję sobie pytanie "Czy to będzie działać w IE" albo "Jak to będzie działać w IE". Dzisiaj trafiłem na chlubny wyjątek, który potwierdza regułę.
Ostatnio jestem na etapie próby skonstruowania czcionki i użycia jej na stronie. Jest taki fajny programik FontForge, któremu można używając opcji import zassać kształty z jakiś plików grafiki wektorowej i sobie z tego zrobić czcionkę. W CSS3 pojawiła się fajna opcja @font-face, która pozwala używać na stronie czcionki, zuplodowanej wcześniej na serwer, czyli każdej :] Fajne szalenie.
Jaki byłem zszokowany, gdy okazało się, że Internet Explorer obsługuje to od wersji 4. Po prostu 110% szoku. To już kolejny raz kiedy doznaję czegoś równie wstrząsającego! Pierwszy raz nie mogłem uwierzyć, że Webforms2 działają w IE6, a w wielu innych przeglądarkach trzeba sobie oszukiwać specjalną biblioteką napisaną w Javascripcie. Po prostu szok.
Jak to więc jest kiedy to technologia, wcześniej zaimplementowana w przeglądarce Microsoftu zostaje włączona do portfolio nowoczesnych przeglądarek? Fajnie :) Miło :) i szalenie sympatycznie, gdy człowiek czuje się tak MIŁO ZASKOCZONY. Wystarczy, że fani darmowych przeglądarek używają ich w najnowszych wersjach i możemy spokojnie bez obaw używać sobie dowolnych czcionek na stronach :] Czad!

2 comments:

CSS3 said...

@font-face nie zostało wymyślone przez Microsoft, pojawiło się Web Fonts W3C http://www.w3.org/TR/WD-font-970721

Johny JKJK said...

Poprawione