Sunday, May 16, 2010

Fabric - Pythonowe Capistrano

Wczoraj trafiłem na Fabric - Pythonowy odpowiednik Capistrano. Już czuję, że je polubię :] Zapowiada się naprawdę świetnie! Na znalezisko natknąłem się buszując po Rubo-wych narzędziach do pracy z kodem równocześnie porównując z Jarkiem Zabiłłą Ruby Python. Ruby: Rack, Python: WSGI, Ruby: Sinatra, Python: WerkZeug, Ruby: Rubinius(wyszła wersja 1.0), Python: PyPy, Ruby: Merb(byłem w szoku, że nadal jest rozwijany), Python: Pylons(jest wersja 1.0 beta 1!), Ruby: Capistrano ... Python? Tak jest Fabric!
Narzędzie jest bardzo młode (takiego wrażenie sprawia) i nie trafiłem w nim na żadne opcje związane z konkretnym systemem wersjonowania (jak w Capistrano), ale to nic :) bo może być to kwestią czasu a jeżeli nie to konwencji - wszak można użyć poleceń systemowych :]
Co do kolejności - tutaj było różnie. Rack powstał bo Rubowcy pozazdrościli Pythonowi WSGI, Fabric bo nie było odpowiednika Capistrano w Pythonie. Nie ma to jednak większego znaczenia :) Dobrze, że oba języki programowania dobrze radzą sobie w szerokim spektrum zagadnień i udostępniają wygodne narzędzia :] Ja się cieszę.

No comments: