Wednesday, March 7, 2007

Fajny terminal

Ostatnio szukałem odpowiadającego mi w wystarczającym stopniu emulator-a terminali pod X-y. Na IRC kolega doradził mi urxvt [http://software.schmorp.de/pkg/rxvt-unicode.html].
Brakuje mi w niej tego, co ma program Terminal, który umie wyłapywać linki i po kliknięciu włącza się przeglądarka z włączonym odnośnikiem jednak pasuje mi dlatego, że wszystkie używane przeze mnie klawisze w ekg2 działają tylko pod rxvt a teraz i pod urxvt.
W innych terminalach zawsze było tak, że jak działało chowanie listy kontaktów [F3] to nie działała edycja wielolinijkowa [ALT]+[ENTER] i na odwrót i to bez względu na cudowanie z TERM-em :/
Ściągnąłem szybciutko updateosem i rzeczywiście fajny terminal. Podaję plik konfiguracujny ~/.Xdefaults:
URxvt.background: black
URxvt.foreground: white
URxvt.font: -misc-fixed-medium-r-normal--18-120-100-100-c-90-iso8859-2
URxvt.scrollBar: false
URxvt.tintColor: white
URxvt.shading: 20
URxvt.inheritPixmap: true
URxvt.saveLines: 777
URxvt.geometry: 110x40
Tak opisowo: Tło czarne, literki białe, czcionka taka jaka mi się podoba (działają też czcionki X-owe), żadnych pasków przewijania, tintColor musi być white do pseudo przezroczystości, rozjaśnienie przezroczystości 20, przezroczystość - tak, Do zachowania 777 linijek, wielkość 110x40 i już :)

Jest jeszcze jeden bajeracnki terminal, taki co się chowa i tak efekciarsko zjeżdża z góry na ekran. Nazywa się: yakuake [http://yakuake.uv.ro/]. Jak qmple przyjdą to bajerancko wygląda naprawdę. Sobie klikasz guziczek (początkowo [F12]) a tu ziut z góry terminal zjeżdża. Jest pod QT tak, jakby co, a odpowiednik pod GTK to Tilda [http://tilda.sourceforge.net/wiki/index.php/Main_Page]

No comments: