Sunday, September 19, 2010

Flask - Nie tylko Bottle

W poprzednim wpisie pisałem o Bottle jako fajnym microframeworku dla Pythona. Jeszcze wczoraj zupełnie przypadkiem trafiłem na Flaska.

Na pierwszy rzut oka zniechęca mnie fakt, że zbudowany jest na WerkZeug. W drugim rzucie Flask wymaga ciut więcej kodu niż Bottle:

from flask import Flask
app = Flask(__name__)

@app.route("/")
def hello():
return "Hello World!"

if __name__ == "__main__":
app.run()


Jednak później jest już tylko lepiej. Dostępna funkcja url_for do budowania poprawnych linków - to strzał w dziesiątkę. Dokładnie to czego brakowało mi w Bottle.

Renderowanie szablonów odbywa się tutaj bardziej w stylu Pylons. Domyślnym mechanizmem jest Jinja2.

Dokumentacja Flaska wypada o niebo lepiej aniżeli konkurenta. W dokumentacji Bottle zdażają się działy mające status todo. Tutaj nie znajdziemy nic podobnego.

Na koniec dwie rzeczy, które pozytywnie mnie zaskoczyły we Flask. Wsparcie dla Flash Messages oraz wbudowane loggery aplikacji.

No comments: