Friday, September 4, 2009

I(IS)nwazja (aktualizacja)

Dzisiaj grzecznie od rana chcę siąść do kolejne częściu kursu developerów Drupala. Odpalam sobie Chrome i wchodzę na witrynę http://localhost/drupal7/admin/structure/modules a tu nagle


Szybkie spojrzenie na localhost


I wszystko jasne. Mój Apache został brutalnie skazany przez upgrady Windows na banicję. Szkoda tylko, że nikt mnie o tym nie poinformował. To jeden z tych przypadków "przecież wczoraj działało" i z jakiś przyczyn nagle moja Vista stwierdziła, że w sumie to nie ważne, że postawiłem sobie na porcie 80tym serwer Apache bo przecież ona wie lepiej co jest dla mnie lepsze i po cichu w upgradach uszczęśliwi mnie IIS7.
To jest tylko serwerek domowy, developerski. Nie ma więc o co płakać, ale jeżeli ktoś miałby taki am myk w środowisku produkcyjnym - to byłaby to masakra. Zaraz spróbuję wyłączyć dziada i wrócić do pracy, ale MS nie zapłaci mi za stracony czas.

Problem powodowały upgrady "Apple Software Update" (które przyszły wraz z Bonjour) nie mechanizmy Microsoftu.

No comments: