Saturday, January 24, 2009

Sprostowanie co do mojego merbowania

Pisałem jakiś czas temu (dawno) na moim blogu o Merbie, zachwycałem się HAMLem i SASSem (bo naprawdę byłem pod ich wrażeniem). Później zacząłem krytykować Railsy za ich kody i wykazywałem totalne niezrozumienie i krytykę wobec osób, które nadal programowały w Railsach.

W Merbie nie napisałem ani jednej aplikacji. Robiłem tyle co pisałem na Blogu. Generalnie templaty: HAML/SASS i odbieranie jakiś danych w kontrolerze. Na modele byłem zawsze za leniwy. Jeżeli ktokolwiek poczuł się urażony moją ostrą krytyką - to przepraszam. Niestety mój "perfekcjonizm" programisty dał mi się we znaki i zamiast krytykować Railsy zacząłem jak widzę krytykować osoby.

Do kodu Railsów nigdy nie zaglądałem i moje zdanie jest zdaniem wyrobionym na bazie idei obu projektów, celów im przyświecających oraz opiniom rzeczy osób programujący w Rails i Merb, których blogi czytam. Czepiam się nie funkcjonalności a jakości kodu, który w Rails jest podobno słabej jakości.

W Rails robiłem kiedyś jakiś tutorial oparty na scaffoldingu i generowaniu kodu :]

Urażonych przepraszam :) Mam nadzieję, że sprawę wyjaśniłem dość jasno. W Merbie i w Rails nie pisałem żadych dużych projektów. Bawiłem się nimi tylko jako frameworkami, gdzie w Merbie robiłem to tylko na bazie wysyłania formularzy i bawienia się HAML i SASSem a w Rails jakimś tutorialem w stylu "scaffolding" czy jakieś magiczne automaty :)

1 comment:

Anonymous said...

Przeczytaj caly blog, calkiem dobry