Saturday, May 5, 2007

Moje programy - Linux

Komunikatory:
Ekg2 - świetnie mi się go używa. Jest prosty i po prostu działa. Obsługuje mi pocztę (gmail), jabbera, IRCa, Tlena i GaduGadu. Jest po prostu idealny.

Pidgin - świetny komunikator, który potrafi obsłużyć bardzo wiele sieci. Estetycznie wykonany pod GTK na Kasi wygląda naprawdę bomba !

Kadu - Nie trzeba przedstawiać. Przeszkadza mi tylko to, że napisany jest pod QT, ale to dla mnie w sumie jego jedyna wada, wada związana z estetyką - a dokładniej Jej brakiem.

Psi (daisy) - Świetnie nadaje się do Jabbera. Sam używam na chromie.

Skype - Znajomi i rodzice używają, więc czemu nie ja :) w sumie miło się gada :)
Przeglądarki:
Opera, Firefox -nie trzeba przedstawiać.

IEs4linux - używam do testowania stronek internetowych pod Linuksem - bardzo wygodne.
Odtwarzacz muzyki:
MOC - po prostu urzekł mnie swoją prostotą i genialnym rozwiązaniem - klient serwer. Jak doinstalować zgodnie ze wskazówki na stronie dodatkowe kodeki to można posłuchać muzyki w najbardziej pstrokatych formatach.

AmaroK - Lubię to w jaki sposób kataloguje muzykę, jak na mnie zbyt ociężały. Na dzień dzisiejszy używam go tylko do słuchania radia internetowego do momentu, w którym nie poprawią MOCa aby też to potrafił.
Inne multimedia:
mplayer - razem z wtyczką do FireFox-a po prostu super ! Odtwarzam prawie wszystko.

VLC - wiem, że mogę na nim polegać. Czasem nie działają mi pliki WMP ... wtedy używam VLC i idzie jak burza. Poza tym ma świetne opcje do streamingu :) mi oczywiście nie potrzebne, ale może komuś się przydadzą :)
Edytory programistyczne:
vim - podoba mi się jego funkcjonalność i kolorowanie składni, umie sprawnie sprawdzać pisownię ASPELLem - w sumie wszystko czego człowiekowi do szczęścia potrzeba.

Eclipse (dokładnie PDT - dedykowane dla PHP) - jak na mój komputer do bólu ociężały, ale wybajerzony. Podoba mi się wsparcie dla wpisywanych funkcji, dostęp do manuala oraz menadżer klas - bardzo pomaga przy pisaniu kodu.

Bluefish - świtny edytor, jednak jego głównym mankamentem jest brak uzupełniania składni poleceń oraz strasznie brakuje mi wbudowanego klienta FTP.

Kate - Lekki, napisany w QT edytor. Najwygodniejsze jest to, że jak każda aplikacja w QT umie obsłużyć prawie każdy protokół, który się Jej zaserwuje - to jest bardzo wygodne. Wkurza mnie tylko jego tempota na zapisywanie stanu środowiska pracy i uparte proszenie o hasło do kont zdalnych przy uruchamianiu.

Quanta Plus - rozbudowana wersja Kate dziedzicząca po niej swoje wady i zalety ! Dużo bardziej rozbudowana pod kątem tworzenia stron www.
Klienci FTP:
gftp - po prostu lekki i przyjemny w użyciu, typowy, dwu panelowy klient FTP.

konqueror - dzięki obsłudze protokołów zaimplementowanej w QT niesamowicie wygodnie używa się go ponieważ zdalny system plików jest transparentny i używa się go jak lokalnego.
Menadżer logowania:
qingy - świetne możliwości graficzne, fajne motywy i możliwość stworzenia naprawdę WŁASNEGO niepowtarzalnego ekranu logowania, także do konsoli :) jest naprawdę świetny !
Pulpit zdalny:
rdesktop - świetny sposób na dobranie się do swojego Windowsowego przyjaciela :)
Grafika:
JAlbum - świetny program do generowania miniaturek - nic dodać, nic ująć :)

GIMP - Darmowy program do obróbki grafiki - bardzo użyteczny :)

GTKSee - świetny program do pokazu slajdów.

GQView - genialnie nadający się do wybierania zdjęć programie z kapitalną opcją kopiowania aktualnie oglądanego zdjęcia do wcześniej ustalonego katalogu.
Menadżer plików:
Thunar - świetne podglądy plików i nie do pobicia system masowej zmiany nazw plików :) oraz świetna możliwość dodawania swoich miejsc w panelu po lewej stronie.

Konqueror - nie do przebicia, wszystko co QT oferuje znajduje się tutaj - trochę przeciążony, ale obsługuje kapitalne podglądy, metody sortowania i dostępu do zdalnych zasobów.

No comments: